רוחניות, היעד הנשגב והמבוקש של כל כך הרבה אנשים מאז ומעולם. משחר קיומו האדם מחפש את הנשגב, מחפש להתעלות לרמה גבוהה יותר של קיום, מחפש לתת הסבר לקיומו של העולם ולקיומו שלו עצמו. ואכן בכל שנות קיומו היגיע האדם להסברים מופלאים אשר למרות השוני הגדול בצורות ובדרכים הגיעו כולם לאותה הארה על הטוב והרע שבתוך כל אחד מאיתנו, ועל המאבק העיקש הפנימי שלנו לדבוק בטוב ולהגדילו. כל דת וכל אמונה מציעה דרכים שונות ליישם חתירה זו אל הנעלה שבתוכנו בין אם דרכים קולקטיביות ומובנות כמו הדתות הגדולות, בין אם דרכים התלויות באדם מסוים כמו בכתות השונות ואולי דרכים אחרות כמו תיקשורים שונים המגיעים מפלנטות אחרות. כל דרך ודרך טובה וחכמה וכל דרך מוסיפה לנו עוד מידע על מי אנחנו, מה באנו לעשות כאן ומה תכלית קיומנו. כל כך הרבה ידע עתיק וחדש, עמוק ושטחי, מצטנע ומתיימר ידע ועוד ידע... ובתוך כל ים המידע הזה נדמה לפעמים שאנו שוכחים שאת כל המידע הרב הזה צריך ליישם. ואנו מתבלבלים וחושבים שאם נרכוש עוד ידע ונקבל עוד מסר לגבי תכלית קיומנו נוכל להשתחרר מעט מן היישום.

ומהו בעצם היישום הזה.
זוהי דרך יומיומית, המשכית לפעמים פשוטה ולפעמים מורכבת של חיים בהם לכל רמה בקיום שלנו יש מקום של כבוד. ואנו מקדישים זמן ואהבה לגופינו, לרגשותינו, למחשבותינו, לאנרגיה שלנו ולתובנות שלנו על החיים ואת אותה אהבה ואותו זמן אנו מקדישים לסובבים אתנו, למשפחתנו , חברנו, מכרנו וכמובן לעולם שאנו חיים בו. ואין דבר שהוא פחות חשוב ממשנהו, כל רמה וכל חלק בנו הם חתיכה הכרחית בפאזל הזוהר של החיים הרוחניים.
דרך היישום הזאת יום אחד היא קלה נעימה ופשוטה , ויום אחר היא לחלוטין בלתי אפשרית ומכעיסה.
ואנחנו כמו נמלה קטנה ועיקשת או פיל במסע לחיפוש אחרי מים יום אחרי יום קמים בבוקר ומנסים להיות רוחניים.

כמה פשוט לנסות ולהוסיף עוד ועוד ידע במקום לממש את הידע שכבר יש לנו. אם נצליח לממש אלפית ממה שאנחנו כבר יודעם הרי שהשגנו עולם ומלואו.
לכן מסע רוחני זוהי הדרך שבה כל אחד מאיתנו הולך על מנת ליישם את מה שהוא מסוגל אליו בתוך הפאזל הזה. כי כמו בכל פזל יש חלקים שאנו בקלות יכולים לחבר וחלקים אחרים שאנו זקוקים לעזרה ולתמיכה כדי לראות איך הם מתחברים.

כאשר אנו נתקעים בדרך וחושבים שהגענו למבוי סתום אנו נעזרים במדריך או מרפא כדי שנוכל להתקדם הלאה . המדריך והמרפא הרוחני תפקידיו הם התמיכה ,ועזרה לאנשים במסע שלהם. כל אחד מאיתנו צריך מישהו שיאמר לו כל הכבוד כאשר הוא מצליח וחיבוק של תמיכה כאשר הוא נשבר. וכמובן המדריך הרוחני בעצמו עושה דרך זו בכל בוקר מחדש ומקבל אף הוא את התמיכה והעידוד שהוא זקוק להם.

והדרך אינה נגמרת אף פעם אבל אולי נעשית קלה יותר לפרקים כיוון שאנו לומדים להכיר את עצמנו טוב יותר ויודעים איך לתמוך בעצמנו במקומות הקשים ואיך להריע לעצמנו בהצלחותינו. אין ספק שהדרך הזו היא המסע המרתק ו המאתגר ביותר שאפשר לחוות בייחוד כאשר אנו מבינים שתמיד נלך במסע הזה ותמיד לא נגיע לסופו.
ככל שנוכל ליישם את הידע האדיר שברשותנו ולקיים את מה שאנו דורשים, השינויים שאנו מייחלים להם יוכלו להיות אמיתיים וברי קיימא גם בתוך עצמנו וגם בעולם הסובב אותנו.