שנת 2012 המפורסמת שלנו מתקרבת עוד מעט לסיומה. עבורי זו הייתה אכן שנה רבת תהפוכות כמו שהבטיחו. שנה שבה לפעמים היה נדמה לי שמישהו שינה את כללי המשחק אך שכח  לספר לי על כך. פעמים רבות השנה הרגשתי כאילו אני שוחה בדבק מגע, הכל היה נראה לי קשה ומלחיץ ועיקר הקושי היה להתמודד עם תחושת התסכול שרדפה אותי רוב הזמן.

התפנית הגיעה כאשר לפתע הבנתי כי אכן הזמנים השתנו, כאשר הפסקתי להתעקש להחזיק באמונות שהיו לי על עצמי ולהסכים להשתנות.

ההבנה שכדי לקבל את השינויים הקורים בעולם אני צריכה להשתנות בעצמי, הייתה הארה שאפשרה לי לעצור, לנשום עמוק ולהבין מה אני צריכה לעשות. וראו זה פלא, ברגע שהבנתי - גם המציאות שבחוץ השתנתה, לא קושי ותסכול אלא התרגשות, אנרגיה ומרץ מחודשים לעשות דברים חדשים.

בזכות הבנה זו עזבתי את המקום בו היה ממוקם המרכז שלי ב-7 השנים האחרונות והעברתי את מרכז ענבר אלי הביתה. מעבר שגרם לי שמחה והקלה ואיחד בן החוץ והפנים בתוכי.  ובמקביל התחלתי לטפל וללמד גם בתל אביב.

אז היכן הפרפר הנחש והעטלף? בתוכנו, שלושת חיות אלה מסמלות עבורנו רמות שונות של שינוי.

הפרפר מסמל את השינוי ההדרגתי שבעבורו אנו עמלים זמן רב. ביצה, זחל, גולם, כל אלה שלבים הדורשים סבלנות ועקביות וכל אלה אכן משתלמות כאשר מופיע פרפר  יפה, מרשים ואוורירי.

הנחש מסמל את השינוי התקופתי והצורך בהתחדשות. כל כמה שנים מתכנס הנחש בתוך עצמו ומשיל מעליו את עורו, שאינו מתאים לו יותר. פעולת התחדשות זו מאפשרת לו לגדול ולהתחזק והוא יוצא לעולם עם עור חדש וטרי והרבה כוחות פעולה.

העטלף מסמל לנו את השינוי התודעתי שעלינו לעבור בכל יום ויום כדי להתעלות מעל פחדינו ודפוסי המחשבה שלנו. העטלף הוא בעצם עכבר, אך בכל יום מתרחש השינוי התודעתי והוא הופך לציפור, עושה את הבלתי יאומן עבור היונקים - ועף. שינוי זה מתרחש מידי יום ומחייב התמסרות לתהליך ואמונה חזקה.

בכל שינוי שאנו עוברים אנו חווים אחד או שניים או אפילו את שלושת הרמות האלה. ההבנה והקבלה של תהליכי השינוי בתוכנו, מקלה את ההתמודדות איתם ומאפשרת לשינויים להיות עמוקים ואמתיים.

לחיות פרושו להשתנות, לחיות טוב פירושו להשתתף באופן פעיל בתהליך השינוי.

ועכשיו בואו נקשיב למישהו ששינויים ללא ספק מאפיינים אותו...