שנת 2012 עומדת להסתיים ואנחנו מסתבר עדיין כאן, למרות התחזיות הקודרות על סיומו הקרוב של העולם מצד אחד והתקוות הגדולות למעבר קולקטיבי לעתיד רוחני ושפוי יותר, מצד שני.

ובכן, לא זה ולא זה, העולם עומד על תילו וכנראה, לפחות בעתיד הנראה לעין – ימשיך לעמוד, ואילו אנחנו מחויבים להמשיך את הדרך הארוכה ורצופת המכשולים של גדילה והתפתחות איטית, בלי שכוח גדול יקפיץ אותנו לעידן אחר.

אז מה בעצם היה כל העניין הזה עם התחזיות הסותרות? ולמה אנחנו זקוקים בכלל לתאריכי יעד דרמטיים כאלה?
אז זהו, כנראה שאנחנו זקוקים להם. כמו סטודנטים  שהדבר היחיד המדרבן אותם ללמוד הוא  דד ליין להגשת עבודות או מבחן קרב, גם אנחנו במהלך התפתחותנו זקוקים לאיזשהו תאריך יעד מרשים שידרבן אותנו לעבודה, לשאילת שאלות, זקוקים לתירוץ לאסוף את עצמנו וליישם את חלומותינו.

תאריכים משמעותיים הם דרך נהדרת לגרום לנו לעצור ולחשוב, להבין מה מפעיל אותנו, מה מדרבן אותנו להתפתח. ימי הולדת למשל הם זמן מצוין לחגוג את קיומנו בעולם, אך הם גם הזדמנות  לעשות חשבון נפש על המקום שבו אנו נמצאים בחיים.
כוחו של תאריך משמעותי ברמה העולמית, טמון בכך שהוא יוצר הזדמנות להמוני אנשים בעולם לעצור יחד לרגע, ולשאול את השאלות החשובות האלה. כאשר כל כך הרבה אנשים בעולם עוסקים יחד בשאלת מהות קיומנו, האנרגיה המשתחררת בזמן כזה היא משמעותית וחזקה במיוחד.

כמו ספירלה
כאשר תגיע שנת 2013 שוב יתמודד כל אחד מאתנו עם המצוקות והאתגרים המלווים אותו. הדרך שלנו היא כמו ספירלה, שוב ושוב אנו מגיעים לאותם מקומות כביכול, אך מתוך נקודת מבט שונה. שוב ושוב אנחנו עובדים על אותם נושאים בחיינו, מתמודדים עם אותם אתגרים ובכל פעם מצליחים לצעוד עוד צעד קטן קדימה.

שמחת תורה למשל זהו חג של ריקוד שירה והתעלות שבו, על פי המסורת היהודית, חוגגים את סיום קריאת התורה – אולם למחרת בבוקר שוב מתחילים לקרוא בה מההתחלה. בכל קריאה וקריאה התורה היא אותה תורה, אך בכל פעם מבינים קצת יותר מאשר בקריאה הקודמת ואולי אף מצליחים ליישם חלק מהתובנות.

לחזור להתחלה – כמה שאלות לחשבון נפש
אז לכבוד סיומה של שנה משמעותית זו אני מציעה שנשאל את עצמנו כמה שאלות:

- מהו הנושא המשמעותי בחיי שאני מתמודד/ת עימו שוב ושוב?
- מה קרה עם נושא זה בשנת 2012, האם קיבלתי זווית חדשה להסתכל עליו? האם צעדתי צעד קדימה בהתמודדות עימו?
- האם הגעתי לתובנה חדשה לגבי עצמי?
- מהי המשימה שאני לוקח/ת על עצמי בשנת 2013, על מנת להתקדם צעד אחד נוסף בגדילה שלי?

אני מאחלת לכולנו ששנת 2013 תהיה שנה שתחזיר אותנו להתחלה, שנה שתאפשר לנו ללמוד שוב את כל מה שאנו כבר יודעים וכך, בעזרת אנרגיה משותפת ורצון לצעוד קדימה, נוכל להעמיק ואף ליישם את הידע שכבר קיים בנו.

אז שנה של למידה, חמלה, וקבלה לכולנו...

ובוא נראה מה יש לג'ון לנון לומר על התחלות חדשות