מאז ומעולם חיפש האדם דרך שתעזור לו לדעת מה יהיה, תעזור לו לדעת בוודאות מה נכון לו, תעזור לו לפענח את הסיבות לפחדים העמוקים התוקפים אותו ולקבל הכוונה ותמיכה בהתמודדות שלו עם החיים.

"האם את יכולה להגיד לי מה יהיה?", שאלה שאני שומעת פעמים רבות מאנשים המתעניינים בטארוט, מאנשים המקווים שישנו חוט עלילה כתוב וחד משמעי של מהלך חייהם ואם הם רק יוכלו לדעת את העתיד - ההווה יהיה פשוט וקל יותר.

אז זהו, כנראה שאין חוט עלילה חד וברור שכזה, כנראה שהחיים שלנו מלאים בצמתים חשובים של בחירות, מלאים בהתמודדויות בלתי צפויות, בהישרדות מכל מני סוגים - בריאותית, כלכלית, מקצועית, רגשית  וכולי. החיים מלאים בלחצים פנימיים הנובעים מאישיותנו ואופיינו, וכן לחצים חיצוניים של העולם הסובב אותנו. המפגש בין הלחצים שבפנים והלחצים מבחוץ יוצר את דרמת חיינו.

שיטת ענבר לקריאה טיפולית בקלפי טארוט, פותחה מתוך הבנה שכל התשובות להם אנו זקוקים, נמצאות בתוכנו ועלינו רק ללמוד את הדרך אליהן.

הקריאה הטיפולית אינה באה לנבא את העתיד, אלא באה על מנת להראות לנו את היכולות המגוונות שלנו להתמודד עם ההווה.

הקריאה הטיפולית בקלפי הטארוט מחברת בין האדם ובין הכוחות שלו, ומאפשרת לאדם להתייעץ עם קולו הפנימי.

אני הוא האיש לו חיכיתי

קלפי הטארוט הם תמונות סמליות המתייחסות למגוון מצבים בחייו של האדם. תמונות המחברות את הצופה בהן למשימות היומיום שעומדות בפניו, לתיאור מבנה האישיות שלו, לכוחות הנפש הפועלים בתוכו ואפילו ליעוד של נשמתו.

לכל אחד מאתנו יש מגוון כלים פנימיים המאפשרים התמודדות עם המשימות השונות של החיים, אולם אנו מכירים רק כלים מועטים מתוכם. הידיעה מה נכון לי, ההקשבה האמתית לצרכיי, הגבולות שאסור לי לעבור כי אחרת אפגע בעצמי, היכולות השונות שיש לי, כל אלה נסתרים בדרך כלל מעינינו.

הסיבות לפחדים העמוקים ביותר שלנו ובקצה השני גם הכוחות האמתיים הקיימים בנו, אינם נגישים לנו ביומיום. לצערנו אנו מכירים ביכולות האלה רק כאשר אנו נקלעים למצבים קיצוניים של הישרדות, כמו התמודדות עם מחלה קשה, אובדן או נסיבות קיצוניות מסוגים אחרים, רק אז נפתחות בפנינו האפשרויות האמתיות הגלומות בנו, וגם אז הן נראות לנו כמו נס ולא כמו כלי או אמצעי שאנו יכולים לשוב ולעשות בו שימוש בעת הצורך, גם "בימות שלום".

לכן פעמים רבות במהלך חיינו נדמה לנו שאנו חסרי אונים, אבדי עצות ומבולבלים ואז אנו מחפשים את מי שיגיד לנו מה לעשות, איך להתנהג וייתן הוראות הפעלה לחיים.

הקריאה הטיפולית בקלפי הטארוט עוזרת לראות כי האדם שלו חיכית כדי שיכוון את חייך - זה אתה.

אני הקוסם

קלף הקוסם למשל, מדבר על הקוסם היושב בכל אחד מאתנו ומראה לנו שיש בתוכנו יצירתיות, דמיון וכוח להוציא דברים אל הפועל, מראה לנו שהקסם בעצם קיים בכולם וזהו קסם שכל אחד יכול להפעיל.

"בלב הקושי שוכנת ההזדמנות" אמר אלברט איינשטיין, שהיה אחד "הקוסמים" הגדולים של תרבותנו. עוד הוא אמר כי "הדמיון חשוב יותר מהידע", ואכן החופש של הדמיון נותן לנו את הכוח לפעול במציאות, לחשוב "מחוץ לקופסה", למצוא דרכים חלופיות ומגוונות להתמודדות.

כאשר קלף זה מגיע בפתיחה לאדם שאיבד את האמונה בעצמו ובכוחו, סמל הקוסם מסייע לו להתחבר מחדש לקוסם הפנימי שבתוכו, להתחבר מחדש לחלום ולאסוף את כוחותיו כדי להגשימו.

הסמל בקלף מזכיר לאדם את מגוון האפשרויות הפרוסות לפניו - מטבע, מוט, גביע, חרב, סמלים שכל אחד מסמל עולם שלם של אפשרויות פעולה, מראה לו את היכולת לקבל אנרגיה הן מהאדמה והן מהשמיים (הקוסם עומד כשיד אחת מצביעה לשמיים ואחת לאדמה), שם הקלף מזכיר לאדם את קיומו של הקסם בעולם ולכך מתווספת הידיעה הארכיטיפית של מהות המילה "קוסם" על כל עוצמתה. כל אלה מאפשרים לתחושת חוסר האונים להתעמעם ונותנים לאדם אפשרות להתחבר שוב עם כוחותיו.

בדרך זו, הקריאה הטיפולית בקלפי טארוט עוזרת לאדם לפגוש את הפוטנציאלים הקיימים בתוכו וחשוב עוד יותר - עוזרת לו להשתמש בהם בפועל כדי לשפר ואף לשנות את חייו.